streda 12. novembra 2014

Blog hop trochu inak / aj u nás (o:

Poznáte Blog hop? tu je nejaké základné info v článku u nás na scrapperovi, ktorý napísala Kristínka: http://www.scrapper.sk/blog-hop-a-tvoriva-vyzva-cast-druha/

Keď ma doň nominovala Valéria Miertušová, tak som bola nesmierne potešená :D Článok od nej nájdete tu: v jej blogu  Jej blog určite odporúčam prelúskať celý, má tam samé úžasné výtvory.

A teraz odpovede na otázky, ktoré sú súčasťou každého Blog Hopu.

1. Na čom práve pracujem?

V ateliéry má rozrobených pre istotu hneď niekoľko projektov. Tvorím podľa nálady a čo ma osloví. Teraz však dokončujem sériu kapsičiek. Nejaké už vznikli, no ďalšie chcem dokončiť, také aby boli aj ozdobené, nielen vyrezávané.


Viete ako sa hovorí, obuvník chodí bosý? Tak u mňa to platí dvojnásobne. Už toľko albumov som vytvorila pre ostatných a vždy sa nájde niekto, kto chce niečo z našej tvorivej dielne, že na svoj album nemám jednoducho čas. Ale už mám vytvorené podklady k albumu z dovolenky, zo stovežatej Prahy (o: Ale už sa teším ako sa vybláznim na detailoch.

2. Ako dlho mi trvá vytvoriť projekt?

Tak toto je naozaj veľmi individuálne. Všetko robím, ale na poslednú chvíľu, tak v priemere je to tak 2 dni pri ľahších projektoch. Až 2 týždne ak sa jedná o náročnejší projekt, ako je napríklad tento ručne šitý, viazaný a lepený album. Je to album, ktorý si u nás ľudia dávajú robiť k významných udalostiam, preto si na takomto albume dávam nesmierne záležať. Toto bol napríklad svadobný album:
A vnútro albumu:

3. S čím najradšej pracujem?

Zo všetkým a to doslovne. Kedysi som škrečkovala materiál, tak teraz sa pri tvorení prehrabkávam všetkými tými krabičkami, košíkmi a inými úschovňami. Niektorý materiál z ktorého tvorím má aj 40 rokov, sú totiž dedictvom rôznych starých mám, ktoré som podostávala od ľudí z rôznych kútov sveta. V týchto krabičkách nájdem gombíky, zažltnuté čipky, nášivky, staré a zároveň nádherne ilustrované časopisy...  Vďaka týmto veciam majú naše výtvory zvláštne čaro. Tak ak nabudúce budete chcieť vyhodiť takéto skvosty, tak ich radšej pošlite mne, ja im doprajem recykláciu, ktorú si zalúžia (o:
Ak si však môžem vybrať nový materiál, z ktorým prichádzam do kontaktu, keďže máme tvorivý obchodík www.materialpretvorilky.sk tak sú to určite vyrezávačky, potom papiere, akékoľvek farby, vzory a veľkosti, čím farebnejšie tým lepšie. Veď farieb predsa nieje nikdy dosť. Ozdôbky si najradšej však robím sama, či už papierové kvetiny, alebo rôzne bubliny na texty, či iné kartičky, alebo rôzne kapsičky a iné tajné zákutia.

Avšak najväčšia láska tvorivá je Xpress. Je to vyrezavací a embossovaní stroj. Je v nesmrteľnej elegantnej farebnej kombinácií , bielo/ čiernej. Bola to láska na prvý pohľad (o:

4. Aký je môj kreatívny proces?

Občas je to dosť chaos. Lebo keď som zabratá do tvorenia, nič iné ma nezaujíma. Veci, ktoré budem používať si väčšinou povykladám na stôl, ale vždy ich potrebujem toľko, že už mám zachvíľku zaprataný stôl (o: Potom sa už len prehrabkávam a spomínam, kde som čo založila. Keď už mám na stole taký chaos, že neviem nič nájsť, tak si upracem asi polovicu vecí. Čo je väčšinou zbytočnosť, kedže zachvíľku to u mňa vyzerá zase rovnako. Občas si však poviem, že chcem byť za poriadkumilovnú tak hneď vybratú vec vrátim na svoje pôvodné miesto. Čo je zas problém po časovej stránke, keďže veci na tvorenie mám uložené v troch miestostiach. Áno, mám ich až tak veľa, že sa neviem zmestiť do jednej miestnosti (o: 
Pred tvorením si väčšinu toho čo idem tvoriť predstavím v hlave, alebo si vytiahnem tvorivý zápisník, do ktorého si nakreslím náčrty. Väčšinou sa aj tak toho nedržím, lebo konečný výsledok vyzerá úplne inak, alebo začnem odznovu. Naukladám si na seba jednotlivé papiere, ozdôbky, vytiahnem razítka, podušky a všetko čo je potreba. Pozriem sa, či to spolu ladí  Všetko nalepím, až keď som si istá, že finálny výsledok sa bude páčiť aj niekomu inému ako len mne. 
Pri tvorení musí hrať hudba napríklad od Pentatonix, ktorých tóny vedia ukľudniť, ak už nestíham , alebo hudbu z Afrického kontitentu, ujo to fakt vie rozbaliť Alex Boye  a jeho videoklipy zas potešia oči. Ale keď potrebujem nakopnúť pomôže Lenny Kravitz (o: 

5. Ako a čím sa inšpirujem?

Zo začiatku tvorenia, som si odkladala rôzne časopisy, ukladala obrázky. No aj tak som sa nimi nikdy neinšpirovala. Aj keď som chcela vytvoriť také isté, tak to jednoducho nešlo. Vždy finálny výsledok vyzeral ináč. Teraz si však pravidelne odkladám pre seba jedno číslo časopisu Creativity od firmy Docrafts. Avšak pre nedostatku času som naposledy listovala pozorne časopis niekedy tak 8 čísiel dozadu (o:  Časopis je úžasný a keď mám čas, tak listujem v starších číslach, vždy si však poviem, že sú tam úžasné výtvory a že ľudia čo to tvoria majú talent a novšie čísla si odkladám na čas, keď si to budem vedieť vychutnať a niečo z nich naozaj aj niečo vytvorím.

Čo ma však naozaj inšpiruje? Rada a často chodím von, do prírody, na kopce, do lesa, do mesta i dedín, ku riekam, medzi ľudí, medzi zvieratá... vlastne kdekoľvek, kamkoľvek a medzi kohoľvek ... veľa cestujem blízko i ďaleko, na bicykli, vlakom, pešibusom (vlastnou chôdzou), normálnym autobusom, občas i vlastným autom... a všímam si veci okolo seba, všetky tie farby, tvary, vône, zážitky, zaujímavý ľudia, kultúrne zážitky z divadla, múzeí. To všetko sa mi premieta v mysli pri tvorení. V podstate by sa dalo povedať, že ma inšpiruje život sám.


Prečo som priložila túto fotku? Citám som raz započula pri rozhovore dvoch neznámych ľudí a drevený podklad, ktorý môžete vidieť pod pohľadnicou je zachránená paleta, ktorú som náhodou objavila pri svojich potulkách. Pri nájdení som si povedala, že z teba by niečo ešte mohlo byť.

6. Aký je môj osobný štýl?

Hmm, ťažko povedať. Nad týmto sa musím riadne zamyslieť.

 ..... Mám rada jednoduchosť. Avšak občas sa potrebujem vyblázniť a vtedy som schopná dať na projekt tak rozličné veci, že za normálnych okolností by k sebe vôbec nepasovali.

Milujem farby. Akúkoľvek aj čiernu, aj žltú, červenú, akúkoľvek, preto sa snažím tvoriť vždy z farieb ak je mi ponecháná voľná ruka pri tvorení. V poslednej dobe tvorím, len na želania. Avšak ak si tvorím len tak pre radosť v mojich projektoch musia byť farby (o:


Rovnako mám rada aj vintage, no moje vintage tvorenie nieje úplne v starom štýle. Tak som si ho sama pre seba nazvala " Tak trochu vintage" a v tomto štýle rada tvorím albumy štvorcové kartónové albumy :



A na záver mi ostáva posunúť blog hop ďalej. Nominujem scrapperku Evku Trungelovú, ktorá je spolu so mňou v Design Teame v www.scrapper.sk a jej tvorbu mám osobne veľmi rada. Tvorí rada s farbami a nevidela som u nej ani jeden výtvor, ktorý by sa mi nepáčil.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára